Doktor / Dziedzina nauk ekonomicznych w specjalności: ekonomia / 2005r .
Magister inżynier / Kierunek: rolnictwo w specjalności ochrona roślin / 1997 r
Bogaty dorobek, w wymiarze ilościowym a także jakościowym, w zakresie działalności naukowej, dydaktycznej i organizacyjnej dla Uczelni, Wydziału Zarządzania oraz otoczenia społecznego i gospodarczego Bydgoszczy i regionu.
Doświadczenie zawodowe:
- Od 2016 Prodziekan ds. dydaktycznych i studenckich Wydziału Zarządzania
- Od 2015 Pełnomocnik ds. osób niepełnosprawnych
- 2006 do 2016 Pełnomocnik Dziekana ds. programu Erasmus
- Od 2012 Adiunkt w Katedrze Ekonomii i Marketingu Wydziału Zarządzania
- 2005 - 2012 Adiunkt w Katedrze Informatyki w Zarządzaniu Wydziału Zarządzania
- 1997 – 2005 Asystent w Katedrze Informatyki w Zarządzaniu Wydziału Rolniczego.
Udział w projektach krajowych i międzynarodowych:
- Udział w projekcie pt. Doskonalenie procesów transferu i komercjalizacji rozwiązań innowacyjnych między nauką a gospodarką, w ramach konkursu Nauka dla Społeczeństwa II. Okres realizacji projektu 2024 – 2026 r.
- Złożenie w wniosku (2023r.) w konkursie Doskonała nauka II – Wsparcie konferencji, pt. Konkurencyjność i rozwój regionów w warunkach integracji europejskiej.
Obszar zainteresowań naukowych:
Zainteresowania i dorobek naukowy związany jest z dyscyplinami naukowymi: (1) zarządzanie i jakość; (2) ekonomia i finanse. Główne obszary badań naukowych:
• Zarządzanie edukacją, kierunki rozwoju edukacji na poziomie szkolnictwa średniego i wyższego jako czynnik rozwoju regionu
• Nauka, edukacja, kształcenie w erze społeczeństwa 5.0
• Polityka rozwoju regionu, Zasoby regionu i ich znaczenie w podnoszeniu jego konkurencyjności i rozwoju
• Modelowanie rozwoju regionalnego oraz determinanty zrównoważonego rozwoju regionu,
• Analizy ilościowe oraz wykorzystanie Banku Danych Lokalnych w planowaniu strategicznym,
• Jakość kształcenia
• Dydaktyka w nauczaniu statystyki,
Aktywny udział w ponad 40 konferencjach krajowych i międzynarodowych, w tym: zastępca przewodniczącego rady naukowej konferencji, członek rady programowej, przewodnicząca komitetu organizacyjnego, członek komitetu organizacyjnego poniższych konferencji krajowych i międzynarodowych (od 11 lat).
• Od 11 lat udział w Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej z cyklu „Konkurencyjność i rozwój regionów w warunkach integracji europejskiej i globalizacji. Stan- Trendy- Strategie”.
• Cykliczny wirtualny udział w konferencjach w Hiszpanii, International Conference on Education and New Learning Technologies
• Cykliczny wirtualny udział w konferencji na Łotwie – Jelgawa, Economic Science for Rural Development,
• Cykliczny udział w międzynarodowych Konferencjach Naukowych z cyklu „Polskie regiony w aspekcie rozwoju zrównoważonego – wyzwania ekonomiczne, społeczne i wirtualne”
Opiekun pomocniczy pracy doktorskiej
Opiekun pomocniczy pracy doktorskiej dr. inż Małgorzaty Grzeszczak pt. System informacyjny rachunkowości w zarządzaniu przedsiębiorstwem z sektora MŚP. Praca realizowana pod kierunkiem dr hab. Iwony Posadzińskiej, prof. PBŚ, na Wydziale Zarządzania Politechniki Częstochowskiej, obrona pracy 27.10.2022r.
Promotorstwo prac dyplomowych
• prace magisterskie - 51 prac od 2013 r (według APD),
• prace inżynierskie- 87 prac od 2013 r. (według APD),
• prace licencjackie – 48 prac od 2013 r. (według APD)
Dokonania dydaktyczne
Udział w realizacji projektów o charakterze dydaktycznym
• Konsultant dydaktyczny w projekcie pt. „Rozwój dostępności na uczelni Śniadeckich” (nr umowy FERS.03.01-IP.08-0098/24-00) w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus
• Wykonawca -współautor kursu e-learningowego pt. „Zarządzanie Projektami” dla studentów i sektora MŚP- w projekcie „Uczelnia kreatorem kompetencji kadr MŚP”, Oś III Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju, działanie 3.1 Kompetencje w szkolnictwie wyższym, POWR.03.01.00-IP.08-00-MOC/18, 2020 – 2021,
• Analiza procesu dydaktycznego realizowanego w trybie zdalnym oraz zbadanie potencjału tej formy kształcenia i jej wykorzystania do poprawy jakości i atrakcyjności oferty dydaktycznej Uniwersytetu Technologiczno-Przyrodniczego im. J.J. Śniadeckich w Bydgoszczy – praca zespołowa 2020 r.
• Koordynator Wydziałowy w projekcie NOWOCZESNA I EFEKTYWNA UCZELNIA - kompleksowy rozwój innowacyjnego kształcenia studentów Uniwersytetu Technologiczno-Przyrodniczego i efektywnego zarządzania uczelnią, POWR.03.05.00-00-z083/17, 2018 -2022
• Wykonawca w projekcie (doradca) - „Rynek pracy dla studenta! - podnoszenie kompetencji dopasowanych do potrzeb gospodarki studentów II stopnia kierunków: Mechanika i budowa maszyn i Transport" POWR.03.01.00-00-K308/15,- 2016-2017
• Wykonawca w projekcie (Opiekun stażu) – „Naukowcy UTP dla Gospodarki regionu”. Projekt był realizowany w ramach Priorytetu VIII Regionalne kadry gospodarki, Działania 8.2 Transfer wiedzy, Poddziałania 8.2.1 Wsparcie dla współpracy strefy nauki i przedsiębiorstw POKL. Projekt finansowany przez UE w ramach EFS, 2014-2015.
• Współautor i trenerka kursu „ Harmonogramowanie zadań i praca zespołowa” dla nauczycieli regionu kujawsko-pomorskiego w ramach projektu „Klucz do uczenia się – II edycja” współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego – 2014 r.
Lista publikacji dostępna w: Bibliografia publikacji pracowników Politechniki Bydgoskiej im. J.J. Śniadeckich
(po przejściu należy skorzystać z wyszukiwarki)