user img
dr Grażyna Owczarczyk-Szpakowska
Jednostka
Wydział Zarządzania
Komórka
Katedra Finansów i Rachunkowości
Stanowisko
Adiunkt
Budynek
E
Pokój
231 / 2 p.
Dyscypliny
Nauki o zarządzaniu, Finanse
Obszary badawcze
  • finanse publiczne (w tym: finanse samorządów terytorialnych),
  • systemy podatkowe,
  • analiza efektywności inwestycji,
  • rynek finansowy,
  • zarządzanie zasobami ludzkimi.

Udział w projektach badawczych:

  • BW-19/2000 – „Ocena efektywności finansowania w wybranych przedsiębiorstwach”- współwykonawca,
  • BW-28/2006 – „Procesy przekształceń strukturalnych oraz rynkowych w Polsce” – współwykonawca,
  • projekt badawczy własny PB-3808/B/H03/2011/40 (2011-2014) – „Przekształcenia strukturalne oraz przestrzenne w gospodarce Polski w latach 2004-2010”- współwykonawca,
  • realizacja projektu pn. „Realizacja II etapu Regionalnego Centrum Innowacyjności” w ramach RPO WKP – pełnomocnik Wydziału Zarządzania ds. aparatury naukowo-badawczej.
Dokonania naukowe

Od 2009 r. adiunkt, Uniwersytet Technologiczno-Przyrodniczy, Wydział Zarządzania, Katedra Ekonomii i Prawa Gospodarczego.

Działalność dydaktyczna: prowadzenie zajęć dydaktycznych na studiach dziennych i zaocznych z przedmiotów: finanse publiczne, finanse, systemy podatkowe, mikro i makroekonomia, rynek finansowy, finansowanie inwestycji.

W zakresie działalności organizacyjnej:

  • Opiekun Koła Naukowego Rynku Finansowego,
  • Wydziałowy Koordynator ds. BFN,
  • Członek Rady Programowej kierunku RiF,
  • Członek Wydziałowego Zespołu ds. Kontroli Zarządczej i Ryzyka,
  • Pełnomocnik Dziekana ds. aparatury naukowo-badawczej,
  • Członek Wydziałowej Komisji Wyborczej,
  • Członek Wydziałowego Zespołu Planistycznego
  • Członek Międzywydziałowej Rady Naukowców w ramach projektu „Inkubator Przedsiębiorczości”.

Odbyte staże, ukończone studia podyplomowe, kursy i szkolenia:

  • Staż praktyczny w dziale księgowości, logistyki w firmie Brotje Handel Breuer KG, Niemcy,
  • Staż praktyczny w dziale finansowym, marketingu, zasobów ludzkich w firmie Edeka Stiftung&Co. KG, Niemcy,
  • Ukończenie kursu – The course of the educating a practical training in „European Finance Institutions”,  Krefeld, Germany
  • Certyfikat  języka angielskiego – „Certify Upper-Intermediate”, Empik Language School Bydgoszcz,
  • Studia Podyplomowe w zakresie doskonalenia pedagogicznego dla młodych nauczycieli akademickich – Akademia Techniczno-Rolnicza w Bydgoszczy, Instytut Nauk Humanistycznych i Ekonomicznych,
  • Certyfikat ukończenia szkolenia: Studium wykonalności i biznes plan dla projektów współfinansowanych z funduszy strukturalnych UE-aspekt ekonomiczno-finansowy”,
  • Certyfikat ukończenia szkolenia z zakresu „CRS”,
  • Certyfikat ukończenia szkolenia w ramach projektu Programu Operacyjnego „Kapitał Ludzki”, pod nazwą „Lider dialogu autonomicznego – program rozwoju kompetencji”,
  • Szkolenie w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego” w zakresie „Pozyskiwanie funduszy UE”,
  • Szkolenie w zakresie „Strategie pozyskiwania funduszy na działalność badawczo-rozwojową uczelni wyższych”,
  • Szkolenie w zakresie przygotowania specyfikacji istotnych warunków zamówienia,
  • Szkolenie w zakresie „Prawo zamówień publicznych”,
  • Szkolenie w zakresie „Zarządzanie strategiczne”- UTP w Bydgoszczy.
Publikacje

Lista publikacji dostępna w: Bibliografia publikacji pracowników Politechniki Bydgoskiej im. J.J. Śniadeckich 
(po przejściu należy skorzystać z wyszukiwarki)